Vill du klaga?

För att vi ständigt ska kunna förbättra våra tjänster och säkerställa hög kundnöjdhet, är det viktigt för oss att få feedback om du skulle vara missnöjd med vår service. På den här sidan hittar du information om hur du lämna in ett formellt klagomål. Har du frågor eller vill ha en närmare diskussion, är du alltid välkommen att kontakta oss på telefon 0850-928 000 eller via e-post kundservice@svensktvf.se.

Steg 1 – Klagomål till oss

Om du vill klaga på utfallet av ditt skadeärende, har du möjlighet att skicka in ett skriftligt klagomål. Klagomålet ska skickas in via den här sidan och kräver inloggning med BankID. Det är viktigt att du tydligt anger vad du är oense om, och lämnar in eventuella nya uppgifter som kan vara relevanta för ditt ärende.

Tidsfristen för att lämna in ett klagomål är sex månader från det att avslaget på försäkringskravet mottogs av den försäkrade.

Klagomålet kommer att behandlas inom rimlig tid.

Steg 2 – Klagomål till försäkringsgivaren Collinson Insurance Europe Limited

Om du inte är nöjd med beslutet i klagomålsärendet kan klagomålet överklagas till försäkringsgivaren. Collinson Insurance Europe Limited (CIEL) är försäkringsgivare och försäkrar alla förmåner inom ramen för försäkringen. CIEL har utsett Collison Insurance Solutions Limited (CISEL) att, som nämnts ovan, hantera klagomål riktade mot CIEL.

CISEL erbjuder även översättning av all korrespondens du kan behöva.

Klagomålet ska skickas skriftligt till
Collinson Insurance Solutions Europe Limited (UK Branch)
The Complaints Department PO BOX 637
Haywards Heath West Sussex RH16 1WR
England
E-post: cielcomplaints@collinsoninsurance.com

Steg 3 – Klagomål till nämnd

Om det fortfarande finns oenighet mellan dig och försäkringsgivaren kan du ta ärendet vidare till en nämnd.

Du kan välja att skicka ditt klagomål till:

Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Box 174, 101 23 Stockholm
Telefon: 08-508 860 00
E-post: arn@arn.se

eller

Personförsäkringsnämnden
Box 24067, 104 50 Stockholm
Telefon: 08-522 787 20
E-post: info@forsakringsnamnder.se

Eventuellt kan du också skicka klagomålet till The Office of Arbiter for Financial Services.
Denna tjänst erbjuds på engelska och maltesiska.
Office of the Arbiter for Financial Services (Malta)
N/S in Regional Road, MsidaMSD 1920, Malta
Nettside: www.financialarbiter.org.mt/oafs/enquiry
Telefon: (+356) 21249245

Extern rådgivning

Det finns flera ställen där du som konsument kan få information och vägledning i frågor som rör försäkringar. Som konsument kan du ta kontakt med Konsumenternas

Försäkringsbyrå eller Konsumentverket. Mer information kan du hitta på webbplatsen till Konsumenternas eller Konsumentverket.